reklama

Nemôžeme zabudnúť, oni si to nezaslúžia - masaker v Ostrom Grúni a Kľaku

„Sestra Helenka, ktorá mala šestnásť, ma držala okolo krku. Z úst sa jej valila krv, chrčala, nebolo jej pomoci. Bola som celá zakrvavená. Čo by povedala teraz? Tiekli by jej slzy a modlila by sa, aby sme to my zažiť nemuseli...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 21.január 1945, Ostrý Grúň a Kľak…krvavý masaker v réžii fašistov…148 nevinných obetí, z toho 48 detí…obete fašizmu, ktorý má na Slovensku čoraz viac podporovateľov, medzi ktorými sú aj mnohí z vás, vaši susedia, vaši priatelia, vaše rodiny…sú činy, ktoré sú neospravedlniteľné, sú udalosti, na ktoré nemôžeme zabúdať…mám slzvy v očiach, keď čítam svedectvá o sadistických činoch fašistov, je mi ľúto ľudí, ktorí to hlúpo ignorujú…nemôžeme naivne veriť vlkovi v ovčom rúchu, že mu ide o dobro stáda…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obete masakru v Ostrom Grúni
Obete masakru v Ostrom Grúni (zdroj: Dagmar Teliščáková, Pravda)

Z výpovedí preživších:

  • Schúlený Ferko sa triasol pod malým stolíkom. S hrôzou v očiach sledoval, ako sa v ich dome kopili postrieľaní ľudia. Medzi mŕtvymi boli jeho rodičia a piati súrodenci. Rozbesnení fašisti neušetrili ani 14-mesačného bračeka Filipka. Zabili ho v náručí jeho osemročnej sestry. 

  • „Nikdy nedokážem zabudnúť na ten červený jarok krvi, ktorý tiekol bielym snehom od dvora domu, kde ich vraždili a potom pálili“ 

  • „Precitla som na to, že ma strašne bolí noha. Sestra Helenka, ktorá mala šestnásť, ma držala okolo krku. Z úst sa jej valila krv, chrčala, nebolo jej pomoci. Bola som celá zakrvavená“

Nemôžeme zabudnúť, oni si to nezaslúžia.

Milan Kulkovský

Milan Kulkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

„Svet je príliš nebezpečný pre život, nie kvôli ľuďom konajúcim zlo, ale kvôli tým, ktorí sedia a nechajú ich konať." A.Einstein Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu